Kunstner Karin Kabbelgaard.


Mark med kornblomster, olie,  60x80,  2017 (solgt)

Min inspiration:

Jeg maler meget forskellige billeder fordi jeg maler de ting der interesserer og fanger mit øje i nuet.... jeg bliver meget påvirket af de omgivelser jeg er i og derfor maler jeg mennesker fra Afrika når jeg har været der og landskaber fra Nordsjælland når jeg er der - det kan også være noget i nyhederne eller en udsendelse som sætter gang inspirationen som det f.eks. har været med Tiger og malerierne af mennesker på Flugt .. Jeg elsker også at male akvareller, ofte opstillinger af buketter, men jeg maler også meget gerne i naturen. Akvarellen er så dejlig nem at tage med sig også på rejser...

Undervisning:

Peter Martensen - oliemaleri
Mads Rye - portræt/olie
Ulrik Hoff - landskab alle medier
Pia Shjøll - stilleben/landskab akvarel 
Den 2 årige uddannelse fra billedskolen Jagtvejen v/ Bjørn Bråten
Workshop in figure painting at Angel Academy of Art Firenze by/Maistro John Michael Angel
Workshop in Portrait from live at Angel Academy of Art by/Martinho Correia

Udstillinger:
TDC
Bikuben
Cooper og Lybrandt
Højskolernes Sekratiat
Tegnecenteret St. Kongensgade
Vanløse bibliotek
Lindersvold medborgerhus
Radiometer
Imi Nordgren a/s Kunstforening
Adventskirken
Arbejdsformidlingens kunstforening
Kunstforeningen geus
Hans Egede Kirke
Holte Kirke
Hvidovre bibliotek
Hillerød Hospital 
Galleri Stormsvalen

Bestillingsopgaver:
Portræt
Landskabsmaleri
Marinemaleri








Tulipaner, olie, 70x80, 2016





Kommentarer